HITEC
2012-10-22 13:20
A  A  A

Trening z odważnikami

Trening z odważnikami

Ćwiczenia:

1. Wymachy oburącz odważnikiem o prostych ramionach

Odważnik najpierw opuszczamy swobodnie do głębokiego skłonu z ugiętymi w kolanach nogami, a następnie przez wyprost nóg i tułowia zamachem unosimy go nad głowę (ramiona również proste). Ćwiczenie powinno być wykonywane w tempie, tzn. bez zatrzymywania ruchu w górnej bądź dolnej fazie. Wpływa ono wszechstronnie na rozwój mięśni warstwy głębokiej grzbietu i zginacze uda, wyrabia też koordynację ruchów. Praktycznie przy tym ćwiczeniu pracują wszystkie mięśnie grzbietu, bioder i nóg.

2. W pozycji stojącej, mały rozkrok – na przemian ręczne wyciskanie odważników samymi ramionami (bez balansu tułowiem). Pracują głownie mięśnie naramienne i prostowniki ramion.

3. W leżeniu tyłem, na przemian ręczne lub oburęczne wyciskanie odważników. Kształtuje ono mięśnie klatki piersiowej.
W pozycji jak wyżej, ale pod barki podkładamy zwinięty w wałek koc – unoszenie bokiem w górę ugiętych ramion, czyli tzw. rozpiętki.

4. W pozycji stojącej, mały rozkrok, odważnik trzymamy oburącz na wyprostowanych ramionach nad głową i z tej pozycji uginamy jedynie przedramiona.. Jest to coś w rodzaju tzw. francuskiego wyciskania i rozwija tricepsy.

5. W pozycji stojącej, tułów odchylony nieco do tyłu – wznosy i upusty przedramion naprzemianręcznie lub oburącz tak, aby nadgarstkiem dotknąć klatki piersiowej. Zaangażowanie są w tym ćwiczeniu przede wszystkim bicepsy.

6. W pozycji stojącej, lekki rozkrok, nogi wyprostowane w kolanach – niewielkim zamachem tułowia unoszenie prostych ramion obciążanych odważnikami przodem do poziomu. Pracują przy tym mięśnie obręczy barkowej i tułowia.
W pozycji stojącej podciąganie oburącz jednego odważnika lub też dwóch jednocześnie wzdłuż tułowia na wysokość barków. Typowo siłowe ćwiczenia na rozwój mięśni obręczy barkowej.

7. Przysiady lub półprzysiady z jednoczesnym wyciskaniem odważników w górę (pod pięty można zastosować podkładkę, wówczas łatwiej utrzymać tułów w pionie). Trzymając odważniki na barkach uginamy nogi i równocześnie wyciskami odważniki, przy wstawieniu ponownie opuszczamy je na barki. Jest to ćwiczenie koordynacyjne, a przy tym kształtuje mięśnie nóg.

8. Żonglerka odważnikiem jednorącz, a następnie oburącz

Technika tego ćwiczenia polega na tym, że po zamachu tułowia i uniesieniu wyprostowanego ramienia z odważnikiem do poziomu klatki piersiowej następuje energiczne, krótkie odepchnięcie ucha odważnika kciukiem od siebie. Ruch ten powoduje szybki obrót o 360 stopni odważnika i umożliwia jego ponowne uchwycenie niemal na tej samej wysokości. Zaawansowani mogą próbować obrotów odważnikiem w bok, żonglowania oburącz jednocześnie dwoma odważnikami itp.

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM ...czytaj dalej »
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26

Czas napięcia mięśniowego

Omawiamy metody 2-1-2 i 3-1-2. ...czytaj dalej »
 Czas napięcia mięśniowego
2013-02-19

Poranny trening

Poranny trening to jedna z najprostszych i najskuteczniejszych, a jednocześnie lekceważonych metod regeneracji. ...czytaj dalej »
Poranny trening
2013-02-19
Powiązane artykuły
Poprawiamy słabe punkty

Poprawiamy słabe punkty

Dowiedz się jak poprawić słabsze punkty w sylwetce.
2013-02-18 16:07
Trening dla różnych typów budowy

Trening dla różnych typów budowy

To, że dany plan podziałał na jedną osobę nie znaczy, że podziała na drugą . W tym artykule omówię plan treningowy dla każdego typu sylwetki
2013-02-18 14:56
Aeroby na masie

Aeroby na masie

Czy jest sens?
2013-02-18 13:03
Jak polepszyć klatkę piersiową?

Jak polepszyć klatkę piersiową?

Wciąż pracujesz nad swoją muskulaturą? Marzy Ci się doskonale wyrzeźbiona klatka piersiowa? Dowiedz się w jaki sposób można polepszyć wygląd
2013-02-18 10:02
Trening na rzeźbę

Trening na rzeźbę

A więc nic innego jak etap redukcji tkanki tłuszczowej, ponieważ w tym okresie nasza sylwetka staję się zgrabniejsza. Rzeźbienie mięśni jes
2013-02-15 12:20
Ćwiczenia jednostawowe i wielostawowe.

Ćwiczenia jednostawowe i wielostawowe.

Jeżeli nasz trening ma charakter intensywny, to niezależnie od tego, jakie ćwiczenia wykonujemy, mięśnie i tak są stymulowane do rozrostu. T
2013-02-12 14:40
Optimized Volume Training! (OVT)

Optimized Volume Training! (OVT)

Trening opracowany przez Christana Thibaudeau’a .
2013-02-12 11:36
Ćwiczenia na nogi – pozycja siedząca

Ćwiczenia na nogi – pozycja siedząca

Ćwiczenia wszystkich partii ciała są bardzo ważne, a zginanie nóg w pozycji siedzącej i leżącej jest istotne dla każdego kulturysty, gdyż ro
2013-02-07 15:58
Crossfit

Crossfit

CrossFit to trening wytrzymałościowo-siłowy, którego celem jest uzyskanie lepszej sprawności fizycznej całego organizmu. Koncentruje się na
2013-02-07 13:41
Ćwiczenia wzmacniające

Ćwiczenia wzmacniające

Mając skakankę i taśmę oporową możesz prowadzić trening wzmacniający układ sercowo-naczyniowy, tak jak na sali gimnastycznej. Możesz to robi
2013-01-30 15:52
Wysokie ciśnienie krwi a sport

Wysokie ciśnienie krwi a sport

Wysokie ciśnienie krwi czyli hipertensja. Zalicz się je już do standardowych chorób cywilizacyjnych. Właśnie wśród sportowców, uprawiających
2013-01-30 14:45
Antoine Vaillant - trening pleców

Antoine Vaillant - trening pleców

Zawodnik zaczyna przygotowania do swojego debiutu na zawodach The New York Pro.
2013-01-30 13:14
Czy jest nam potrzebny osobisty trener?

Czy jest nam potrzebny osobisty trener?

Certyfikowani osobiści trenerzy zapewnią dobrą organizację ćwiczeń oraz pomogą rozwinąć styl życia, który będzie sprzyjał twojemu zdrowiu. C
2013-01-23 13:10
Sposoby na jeszcze lepszy trening!

Sposoby na jeszcze lepszy trening!

Prezentujemy Wam zasady, które sprawią, że treningi staną się bardziej efektywne. Pomogą w szybszym zbudowaniu masywnej sylwetki.
2013-01-22 14:09
Techniki treningowe- oddychanie

Techniki treningowe- oddychanie

Oddychanie jest jednym z czynników decydujących o sukcesie w dyscyplinach wytrzymałościowych i w sportach walki. Jak to jest w sportach siło
2013-01-22 10:06
Redakcja Sportowa MuscleInfo.pl
ul.Przemysłowa 60, 43-100 Tychy
email: [email protected], [email protected]