HITEC
2013-01-30 10:22
A  A  A

Spalaj tłuszcz a nie mięśnie!

Spalaj tłuszcz a nie mięśnie!

Jaki jest cel?

Celem odchudzania nie jest zredukowanie masy ciała lecz obniżenie procentowej zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie. Metoda na poprawę struktury ciała polega na stymulowaniu mięśni przez trening z obciążeniem i zredukowanie tkanki tłuszczowej dzięki stosowaniu niskokalorycznej diety.

Nie traćmy mięśni przy odchudzaniu!

Przy odchudzaniu nie chcemy tracić tkanki łącznej. Chodzi tu o kości oraz mięśnie. Ubytek tkanki łącznej osłabia kościec, zwiększając w ten sposób ryzyko wystąpienia łamliwości kości, czyli osteoporozy. Z kolei zmniejszenie masy mięśniowej może wpływać na zdolność spalania tłuszczów w tempie optymalnym.

Na diecie trzeba jeść, a szczególnie istotną rzeczą jest znajomość tych prawidłowości, ponieważ kiedy drastycznie obniżamy spożycie pokarmów, organizm sięga nie tylko po zapasy energii zgromadzone w tkance tłuszczowej lecz także po wodę, glikogen, a nawet część tkanki mięśniowej a tego to już nie chcemy. Twoje ciało musi zaadoptować się do nowych warunków. Jeśli ograniczysz spożycie substancji odżywczych, twój organizm, celem odzyskania równowagi, będzie spalać tkankę mięśniową. Uruchomione zastaną mechanizmy obronne, niezbędne do przeżycia. Jednym z nich jest właśnie wykorzystanie tkanki mięśniowej jako źródła energii przy braku wystarczającej ilości kalorii lub intensywnym i długotrwałym wysiłku fizycznym.

Jak utrzymać ten stan?

Niestety istnieją też inne sposoby utraty tkanki mięśniowej. Pierwszy to brak aktywności fizycznej, a drugi to starzenie się: komórki mięśniowe zaczynają obumierać z powodu naturalnego wyniszczenia już od 30. roku życia.

Ważnym faktem jest to, że nie stracimy mięśni, jeśli będziemy ich używać. Z tego właśnie powodu zwiększenie aktywności fizycznej jest jednym z głównych celów. Aktywność fizyczna nie tylko pozwala utrzymać mięśnie, które już mamy, ale i przyczynia się do budowania dodatkowej masy mięśniowej, przez co tempo metabolizmu nie tylko nie spada, ale wręcz rośnie.

Przede wszystkim systematyczność!

Gdy ćwiczymy regularnie, mięśnie zwiększają produkcję enzymów pozwalających na przetwarzanie większej ilości tlenu. Im więcej tlenu, tym więcej można spalić kalorii, co znacznie przyspiesza metabolizm. Polecam się ćwiczenia kondycyjne i siłowe, dlatego, że na różne sposoby wpływają na zdolność mięśni do spalania kalorii.

Co robić, aby nie tracić tkanki mięśniowej?


Podczas stosowania niskokalorycznej diety zmniejszamy ilość witamin i soli mineralnych dostarczanych organizmowi. Suplementy mogą uzupełnić tej niedobór, nie wprowadzając dodatkowych kalorii. Witaminy i składniki mineralne są bardzo ważne, ale do budowania masy mięśniowej potrzebny jest ci przede wszystkim podstawowy budulec, a więc białko. Białko tak jak witaminy i sole mineralne, można przyjmować w postaci suplementów. Korzyść jest podwójna ponieważ źródłem twojej energii są nie tylko węglowodany. Zależnie do rodzaju pożywienia i aktywności fizycznej, organizm zużywa również określone aminokwasy. Zwiększając ich spożycie zasilamy źródła energii i zabezpieczamy odpowiednie ilości budulca niezbędnego do syntezy białek.

Cenne rady na spalenie tłuszczu

Trenujemy często, ale krótko.

Ograniczamy węglowodany wieczorem, spożywanie ich wieczorem, zwłaszcza po godz. 20-tej, zwiększa ryzyko odkładania się tłuszczu, ponieważ w spoczynku organizm spala tylko niewielką ilość cukru, a podczas snu obniża się tempo przemiany materii.

Jemy ryby, to dobra rada dla tych, którzy chcą zrobić masę i spalić tkankę tłuszczową. Tłuste ryby zawierają kwas 3-omega, które powodują większą wrażliwość na działanie insuliny. Zatem jedzenia tych ryb ułatwia gromadzenia glikogenu i wchodzenia aminokwasów do mięśni jak również pomaga chronić zapasy glutaminy.

Spożywamy błonnik, który sprzyja utracie tłuszczu i opóźnia wchłanianie węglowodanów do krwi. Niski wskaźnik cukru ułatwia spalanie tłuszczu a wysoki to sygnał do odkładania tkanki tłuszczowej.

Dobieramy odpowiednie ćwiczenia aerobowe, ich pora ma wpływ na  zależność między utratą tłuszczu a utratą masy mięśniowej. Ćwiczenia te sprzyjają spalaniu tłuszczu, ale w nadmiarze mogą spowodować spadek siły i tempa metabolizmu. Należy wykonywać je trzy 3 w tygodniu a najlepsza to pora przed śniadaniem, gdy po śnie organizm szybciej sięgnie po tkankę tłuszczową. Ćwiczymy 30 min intensywnie.

Spalacze tłuszczu A-Z

Czyli jak dobrze i prawidłowo wybrać odpowiedni reduktor tłuszczu ...czytaj dalej »
Spalacze tłuszczu A-Z
2014-06-11

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym". ...czytaj dalej »
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?
2014-05-06

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę. ...czytaj dalej »
Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA
2013-11-07
Powiązane artykuły
Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Poniższy tekst jest drugą częścią artykułu pt.: „Jak osiągnąć rzeźbę?”. Traktować będzie o treningu w okresie redukcyjnym.
2013-11-06 20:53
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Substancje i środki termogeniczne

Substancje i środki termogeniczne

Opisy substancji termogenicznych.
2013-02-15 10:27
Lipotrofy

Lipotrofy

Słowo lipotrofy odnosi się do każdej substancji obniżającej poziom tłuszczu odkładającego się w wątrobie, a przyspieszającej jednocześnie me
2013-02-11 14:42
Jak spalić tłuszcz i utrzymać ten stan?

Jak spalić tłuszcz i utrzymać ten stan?

W tym artykule zastanowimy się nad najczęstszymi pytaniami, związanymi z problemem odchudzania.
2013-01-14 16:37
Redukcja tłuszczu– suplementacja

Redukcja tłuszczu– suplementacja

Jaka suplementacja jest potrzebna przy redukcji tłuszczu? Dowiedz się już teraz.
2012-11-26 12:14
Tłuszcze w diecie

Tłuszcze w diecie

Często skupiamy się na tym, ile dany produkt ma kalorii, zapominając o zawartości tłuszczu w tym produkcie. Często nie zdajemy sobie sprawy,
2012-11-16 11:50
Chcesz schudnąć? Buduj mięśnie!

Chcesz schudnąć? Buduj mięśnie!

Bardzo ważne w procesie odchudzania są również ćwiczenia siłowe. Dlaczego?
2012-10-30 15:52
Sposoby na pozbycie się tłuszczu z brzucha

Sposoby na pozbycie się tłuszczu z brzucha

Jak skutecznie pozbyć się tłuszczu z brzucha? Opisujemy efektywne metody.
2012-10-23 09:55
Trening redukcyjny

Trening redukcyjny

Jak powinieneś ćwiczyć? Co stosować, ile razy i kiedy? Wszystko znajdziesz w tym artykule, który przedstawia trening redukcyjny.
2012-10-08 12:28
Ile trzeba ćwiczyć by organizm zaczął spalać tłuszcz?

Ile trzeba ćwiczyć by organizm zaczął spalać tłuszcz?

Stara legenda głosi, że trzeba biegać minimum 30 minut by organizm „przestawił się” na spalanie tłuszczu. Większość aktywnych fizycznie osób
2012-10-03 15:01
Redukcja tkanki tłuszczowej- siłownia + suplementacja

Redukcja tkanki tłuszczowej- siłownia + suplementacja

Co zrobić żeby skutecznie zrzucić zbędne kilogramy? Aby efektywnie redukować nadmiar tkanki tłuszczowej, trzeba wiedzieć o kilku podstawow
2012-09-26 15:48
Synefryna

Synefryna

Synefryna jest jedną z amin adrenergicznych która pobudzi receptory beta-3 z minimalnym wpływem na inne receptory.
2012-09-20 10:49
Plan treningowy na redukcję tłuszczu

Plan treningowy na redukcję tłuszczu

Chcesz pozbyć się paru kilogramów i wyrzeźbić bardziej swoje ciało? Przedstawiamy plan treningowy na redukcję tłuszczu, który Ci w tym pomoż
2012-09-05 21:11
Redakcja Sportowa MuscleInfo.pl
ul.Przemysłowa 60, 43-100 Tychy
email: [email protected], [email protected]