HITEC
2014-06-11 01:15
A  A  A

Spalacze tłuszczu A-Z

Spalacze tłuszczu A-Z

Dietetyk Sportowy Tomasz Mrowiec

www.profi-dieda.pl

www.dieta-sport.pl 

 

Zaczynając walkę z zbędną tkanką tłuszczową, większość osób robi podstawowy błąd sięgając po kolorowe pigułki bez zagłębienia odpowiedniej wiedzy dotyczącej zdrowej i zbilansowanej diety oraz treningu.

Niestety, ale żaden naukowiec nie wymyślił dotychczas złotego środka, dzięki któremu moglibyśmy oglądać TV, obżerać się pizzą i jednocześnie chudnąć.

 

Tak więc, jeśli zaczynamy myśleć o redukcji wagi / rzeźbie sylwetki, nasze przygotowania musimy zacząć wpierw od ułożenia odpowiedniej diety i treningu a dopiero później od wybrania prawidłowego reduktora tłuszczu, który jest dodatkiem do całego planu działania.

 

Po co suplementy na redukcji

 

By nasza redukcja wagi / rzeźba sylwetki miała sens, włożony przez nas wysiłek powinien mieć jasno wyznaczony cel, który powinien być realizowany przy pomocy jakiejś strategii, która musi mieć jeden podstawowy walor – musi być skuteczna.

By obrana przez nas strategia była skuteczna (min. brak utraty tkanki mięśniowej, brak efektu jojo) musi uwzględniać 3 podstawowe jej filary:

  • Odpowiednią dietę
  • Odpowiedni trening
  • Odpowiednią suplementację

Prawidłowy dobór suplementów podczas redukcji wagi może w naprawdę dużej mierze wspomóc proces redukcji tkanki tłuszczowej oraz może być istotnym czynnikiem chroniącym nasze mięśnie w okresie niedoboru energetycznego.  

 

Kiedy stosować spalacze tłuszczu

 

Generalnie wszelkiego rodzaju spalacze tłuszczu na samym początku redukcji są zdecydowanie zbędne. Wiąże się to z faktem, iż w pierwszych etapach walki z niechcianą tkanką tłuszczową, dobrze zbilansowana dieta oraz przede wszystkim trening są dla naszego organizmu wystarczającym bodźcem, dzięki któremu radzi sobie świetnie bez żadnych dodatków. 

Oczywiście inaczej sytuacja będzie wyglądać u osób zaawansowanych, które przystępując do rzeźby sylwetki posiadają już w miarę niski poziom tkanki tłuszczowej oraz odpowiednią ilość ciężko wypracowanych mięśni. W takim przypadku suplementacja wskazana jest zaraz od momentu stosowania diety jak i treningu.

Reduktor tłuszczu powinniśmy wprowadzić do naszej suplementacji dopiero, gdy:

  • nasze efekty zaczynają być słabsze 
  • stosujemy dietę i trening minimum 3 tygodnie
  • lub też, gdy znacząco spada nam mobilizacja


Na jakie składniki zwrócić uwagę

Kupując reduktor tłuszczu niestety, ale bardzo często sugerujemy się nie składem, lecz nazwą i opakowaniem. Spowodowane jest to przede wszystkim nieznajomością składników oraz ich działaniem.

Oczywiście tak jak w przypadku suplementów na wzrost tkanki mięśniowej tak i podczas redukcji wagi obowiązuje nas zasada stażu treningowego oraz wcześniejszej styczności z tego typu składnikami.

Wniosek jest następujący:

  • osoba zaczynająca redukcję lub mająca znikomą styczność z termogenikami wybiera spalacz tłuszczu z składnikami „lżejszymi” (tudzież łagodniejszymi).
  • osoba zaawansowana, walcząca o niższy poziom tkanki tłuszczowej wybiera spalacz tłuszczu z składnikami mocniejszymi.

 

Lista składników na, które warto zwracać uwagę:

-        Kofeina

-        Ekstrakt Zielonej Herbaty

-        Wyciąg z czarnego pieprzu

-        Forskolin

-        L-tyrozyna

-        Guggulsterony

-        Hordeina (hordenine)

-        Ewodiamina (evodiamine)

-        Synefryna (synephrine)

-        Teobromina (theobromine)

-        Johimbina

-        Geranamina (1,3-Dimethylamylamine)

 

Jak dawkować dany spalacz

Jeżeli decydujemy się na spalacz tłuszczu X to najlepsza metoda dawkowania (bez względu na zawarte w nim substancje) to „metoda piramidalna”.

Polega ona wpierw na sprawdzeniu tolerancji na dany reduktor tłuszczu, a więc jeśli producent zaleca dawkę 2x1caps, to przez pierwsze 3dni zażywamy tylko 1caps.

Następnie dawkujemy wg zaleceniami producenta a dopiero przez ostatnie 5dni podwyższamy dawkę o 1caps.

Należy również pamiętać o naszym zdrowiu, a więc dawkę spalacza tłuszczu możemy zwiększać tylko i wyłącznie w wypadku braku niekorzystnych zmian w samopoczuciu oraz stanie zdrowia.

 

Nadciśnienie lub tarczyca a spalacze tłuszczu

Z racji, iż większość reduktorów zawiera w swoim składzie l-tyrozynę lub inne guggulsteroy, które znacząco wpływają na pracę tarczycy odradza się zażywanie tego typu suplementów w przypadku kłopotów z tarczycą.

Jeżeli chodzi o nadciśnienie to tylko w małych dawkach oraz po konsultacji z lekarzem.

Najlepszym rozwiązaniem w przypadku powyższych problemów będzie suplementacja prozdrowotna wzbogacona o CLA i/lub zieloną herbatę.

 

Suplementacja prozdrowotna podczas redukcji

 

CLA – posiada właściwości termogeninczne oraz pomaga w utrzymaniu odpowiedniej wagi ciała. Idealny suplement dla osób zaczynających przygodę z suplementacją podczas odchudzania oraz dla osób z problemami zdrowotnymi typu nadciśnienie lub tarczyca.  

Zielona herbata – wspomaga odchudzanie poprzez ograniczenie wchłaniania tłuszczu. Polecana jest dla osób z nadwagą i otyłością, jako suplement wspomagający odchudzanie.

Wapń – jego wysoka zawartość w diecie pomaga w odchudzaniu oraz zapobiega otyłości i rozkładowi trójglicerydów w komórkach tłuszczowych. Jako do

Dawkowanie: do 2g na dzień, dzielone na 2 porcje (rano i wieczorem)

Omega-3 – zwiększają wrażliwość insulinową w naszych mięśniach oraz zmniejszają ją w komórkach mięśniowych, co przekłada się na lepsze zagospodarowanie kalorii.

Dodatkowo poprawiają pracę serca i regulują ciśnienie.

Dawkowanie: 3g/dziennie do posiłku bogatego w tłuszcz

Kompleks witamin – produkt od którego powinno zaczynać się suplementację, w szczególności podczas redukcji, gdyż dieta z ujemnym bilansem kalorycznym automatycznie narażona jest na większe niedobory witamin i minerałów.

 

 

 

Suplementacja dodatkowa podczas redukcji

 

Aminokwasy Rozgałęzione BCAA – jako suplement zwiększający regenerację jak najbardziej tak, natomiast jako ochrona przed utratą mięśni u osób o wysokim poziomie tłuszczu nie jest aż tak istotna.

Dawkowanie jako suplement regeneracyjny: 1,5g na 10kg wagi około-treningowo

Dawkowanie jako suplement antykatabolicznym (u osób poniżej 15%bf): 2-3g na 10kg wagi około-treningowo

 

Odżywka białkowa – jako uzupełnienie białka w diecie oraz po treningu w celach antykatabolicznych.

 

Kreatyna – tylko i wyłącznie u osób zaawansowanych, które wiedzą do czego służy i chcą ją użyć na redukcji do konkretnych celów jak np. utrzymanie parametrów siłowych.

Dodatkowo kretyna nawet na redukcji będą powodować, iż nasze mięśnie będą bardziej pełniejsze.

Dawkowanie: 5-10g/dziennie w 1-2 porcjach

 

 

 

Wybór spalaczy tłuszczu

 

Dla osób zaczynających przygodę z reduktorami tłuszczu / odchudzaniem:

-         Thermo Speed Extreme  

-         Thermo Stim

-         Thermo Fat Burner

-         Mega Fat Burners 

-         Clenburexin 

-         Meta-Burn EF 

-         Xtreme Thyrobur  

-         Lipoburn  

 

Dla osób już doświadczonych:

-         Heat Accelerated  

-         Ripped Freak 

-         Animal Cuts 

 

Dla osób zaawansowanych z niskim poziomem tkanki tłuszczowej:

-         Arson

-         Meta-Burn XTP 

-         Meltdown 

-         Redline Hardcore

-         Redline Black on Blue V.2 

 

Przykładowe zestawy na redukcję:

a) Podstawowy:

  • Reduktor z grupy 1
  • Odżywka białkowa
  • Zestaw witamin
  • Omega-3
  • Zielona herbata


b) Zaawansowany:

  • Reduktor z grupy 2
  • Odżywka białkowa
  • Zestaw witamin
  • Omega-3
  • BCAA (u osób poniżej 15% bf)
  • ZMA (w wersji plus)
  • Wapń (w wersji plus)


c) Ekspercki:

  • Reduktor z grupy 3
  • Odżywka białkowa
  • Zestaw witamin
  • Omega-3
  • BCAA
  • ZMA (w wersji plus)
  • Wapń (w wersji plus)
  • Jabłczan kreatyny lub jabłczan cytruliny (w wersji plus)

 

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym". ...czytaj dalej »
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?
2014-05-06

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę. ...czytaj dalej »
Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA
2013-11-07

Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Poniższy tekst jest drugą częścią artykułu pt.: „Jak osiągnąć rzeźbę?”. Traktować będzie o treningu w okresie redukcyjnym. ...czytaj dalej »
Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING
2013-11-06
Powiązane artykuły
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Spalaj tłuszcz a nie mięśnie!

Spalaj tłuszcz a nie mięśnie!

Jak spalić tłuszcz bez utraty ciężko wypracowanych mięśni? Dodatkowo jeszcze chcesz wzmocnić kondycję i mięśnie? Przestrzegaj pewnych zasad
2013-01-30 10:22
Jak spalić tłuszcz i utrzymać ten stan?

Jak spalić tłuszcz i utrzymać ten stan?

W tym artykule zastanowimy się nad najczęstszymi pytaniami, związanymi z problemem odchudzania.
2013-01-14 16:37
Redukcja tłuszczu– suplementacja

Redukcja tłuszczu– suplementacja

Jaka suplementacja jest potrzebna przy redukcji tłuszczu? Dowiedz się już teraz.
2012-11-26 12:14
Chcesz schudnąć? Buduj mięśnie!

Chcesz schudnąć? Buduj mięśnie!

Bardzo ważne w procesie odchudzania są również ćwiczenia siłowe. Dlaczego?
2012-10-30 15:52
Trening redukcyjny

Trening redukcyjny

Jak powinieneś ćwiczyć? Co stosować, ile razy i kiedy? Wszystko znajdziesz w tym artykule, który przedstawia trening redukcyjny.
2012-10-08 12:28
Redukcja tkanki tłuszczowej- siłownia + suplementacja

Redukcja tkanki tłuszczowej- siłownia + suplementacja

Co zrobić żeby skutecznie zrzucić zbędne kilogramy? Aby efektywnie redukować nadmiar tkanki tłuszczowej, trzeba wiedzieć o kilku podstawow
2012-09-26 15:48
Synefryna

Synefryna

Synefryna jest jedną z amin adrenergicznych która pobudzi receptory beta-3 z minimalnym wpływem na inne receptory.
2012-09-20 10:49
Plan treningowy na redukcję tłuszczu

Plan treningowy na redukcję tłuszczu

Chcesz pozbyć się paru kilogramów i wyrzeźbić bardziej swoje ciało? Przedstawiamy plan treningowy na redukcję tłuszczu, który Ci w tym pomoż
2012-09-05 21:11
Najchętniej wybierane odżywki białkowe

Najchętniej wybierane odżywki białkowe

Odżywki białkowe stanowią nierozłączny element suplementacji niemalże każdego sportowca.
2017-06-20 11:30
Kalorie

Kalorie

Jedz ich mniej to schudniesz. Jedz ich więcej to przytyjesz.
2017-06-19 13:24
Suplementacja na stawy

Suplementacja na stawy

Ciężki trening, systematyczna aktywność fizyczna, czynne uprawianie sportów drużynowych czy nawet powtarzające się formy aerobowe obciążają
2017-06-14 14:04
Zbilansowana dieta lekarstwem na bolączki XXI wieku

Zbilansowana dieta lekarstwem na bolączki XXI wieku

Coraz większa liczba ludzi na świecie cierpi na nadwagę, a co za tym idzie, mamy coraz większe problemy nie tylko ze swoim komfortem życia.
2017-06-13 17:24
DIETA SZYTA NA MIARĘ

DIETA SZYTA NA MIARĘ

DIETA SZYTA NA MIARĘ – czyli trochę o tym jak to się je.
2017-06-08 11:46
Redakcja Sportowa MuscleInfo.pl
ul.Przemysłowa 60, 43-100 Tychy
email: [email protected], [email protected]