HITEC
2012-11-15 14:12
A  A  A

Reg Park- biceps i triceps

Reg Park- biceps i triceps

Jak ćwiczył?

Reg lubił wykonywać zestaw 3 ćwiczeń rozwijających mięśnie dwugłowe ramion i 3 ćwiczenia rozwijające mięśnie trójgłowe ale jednocześnie wyraźnie podkreśla, że kosztem rozwoju tych mięśni nie wolno zaniedbywać pracy nad innymi grupami mięśniowymi (nóg, grzbietu, brzucha itd.).
 
Fundamentalną radą Rega Parka jest, aby dokładne wykonywać poszczególne ruchy, oraz właściwie dawkować ilość serii i tempo wykonywania ćwiczeń.
Ćwiczenie musi być prowadzone w tempie umiarkowanym - od całkowitego wyprostu ramienia do maksymalnego jego ugięcia. Reg Park przygotowując się do swoich ostatnich mistrzostw świata wykonywał najpierw ćwiczenia na biceps, później na triceps (niekiedy przeplatał serie biceps i triceps).

Co zaleca?

Mniej zaawansowanym od siebie zaleca wykonywanie ćwiczeń na przemian (biceps - triceps) w dwóch do trzech seriach po 6-8 ruchów. Pracować nad rozwojem mięśni ramion nie należy częściej, niż 3 razy w tygodniu, ale z pełną koncentracją uwagi na wykonywanych ruchach.

Jego przykładowe ćwiczenia rozwijające biceps:

- wznosy przedramion w siadzie na ławce z oparciem, kąt 90 stopni. Wąski uchwyt, obciążenie w środku gryfu

- wznos przedramion na skośnej ławce. Kąt ustawienia ławki około 45 st. Podchwyt, ćwiczyć sztangielkami jednorącz lub oburącz. Ruch wykonywać tylko w stawie łokciowym
- w opadzie (podchwyt, dłonie trzymane razem) wznosy przedramion ze sztangą

Ćwiczenie rozwijające triceps:

- wyciskanie sztangi na skośnej ławce, pod kątem 25 stopni, uchwyt na szerokość barków (przedramiona prowadzić równolegle do siebie)
- w podporze na poręczach; pompki z obciążeniem lub bez, w zależności od stopnia zaawansowania
- leżąc francuskie wyciskanie, wąski uchwyt

Shawn Rhoden - trening ramion

Shawn Rhoden trenuje ramiona z Charlesem Glassem 3 tyg przed Mr.O 2013 ...czytaj dalej »
Shawn Rhoden - trening ramion
2014-01-13

Train with Kai - trening ramion

Train with Kai czyli Kai Greene pokazuje jak zbudować ogromne ramiona ...czytaj dalej »
Train with Kai - trening ramion
2013-12-04

Dave Draper - trening ramion

Trening ramion jeden z legend kulturystyki. ...czytaj dalej »
Dave Draper - trening ramion
2013-02-11
Powiązane artykuły
Budujemy ramiona

Budujemy ramiona

Efektywny trening ramion.
2012-12-27 12:16
Suplementacja na stawy

Suplementacja na stawy

Ciężki trening, systematyczna aktywność fizyczna, czynne uprawianie sportów drużynowych czy nawet powtarzające się formy aerobowe obciążają
2017-06-14 14:04
VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN marki LABOTEST USA to odsłona termogenika z najwyższej półki na rynku suplementów diety.
2017-04-28 13:59
Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce.
2017-02-14 13:15
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - sztuczne podnoszenie wydolności fizycznej i psychicznej zawodnika metodami wykraczającymi poza normalne. Za doping uważa się metody
2016-11-22 12:57
Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Najistotniejszym elementem treningu warunkującego wzrost formy sportowej a tym samym określonych funkcji motorycznych jest SUPERKOMPENSACJA.
2016-11-16 14:33
Zawody siłowe

Zawody siłowe

W najbliższą sobotę (22.10.2016r.) w dopiero co nowo otwartym sklepie SUPLESHOP'a, w Tychach przy ulicy Uczniowskiej 7, odbędą się zawody si
2016-10-20 15:00
Czy częściej znaczy lepiej?

Czy częściej znaczy lepiej?

Niestety jednym z podstawowych błędów osób ćwiczących jest wypruwanie sobie żył każdego dnia. Trening jest tylko bodźcem do wzrostu. Można n
2016-10-14 14:04
Psychika w sporcie

Psychika w sporcie

Rekordy sportowe są ustalane od początku istnienia każdej z dyscyplin. Dla każdej z dyscyplin rekordy te były pobijane wielokrotnie. W dzisi
2016-09-16 12:47
Under Armour

Under Armour

Under Armour producent obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych. Obecnie jedna wśród największych przedsiębiorstw odzieżowych na świecie obok
2016-09-14 13:41
Przetrenowanie - fakt czy mit?

Przetrenowanie - fakt czy mit?

Witam wszystkich czytelników bodyinfo.pl oraz muscleinfo.pl. Poruszymy dzisiaj temat przetrenowania. Czy ono faktycznie istnieje? Trzeba na
2016-09-12 11:00
Deload - czym jest i jak go stosować?

Deload - czym jest i jak go stosować?

Deload to nic innego jak zaplanowany okres czasu, który pomoże Nam naładować akumulatory do dalszej pracy i ciężkich treningów. Deload to pr
2016-08-30 11:25
Pre-workout HOORN ENERGY BOOSTER marki LABOTEST USA

Pre-workout HOORN ENERGY BOOSTER marki LABOTEST USA

W dzisiejszym artykule na tapetę pójdzie pre-workout HOORN ENERGY BOOSTER marki LABOTEST USA. Jest to nowość na rynku przedtreningówek. Prep
2016-08-18 11:58
Redakcja Sportowa MuscleInfo.pl
ul.Przemysłowa 60, 43-100 Tychy
email: [email protected], [email protected]