HITEC
2012-11-26 12:14
A  A  A

Redukcja tłuszczu– suplementacja

Redukcja tłuszczu– suplementacja

L-karnityna

Jest aminokwasem endogennym, wytwarzanym w naszym organizmie z aminokwasów metioniny oraz lizyny. Przy odpowiedniej podaży w diecie żelaza, witamin C, PP, oraz B6 nasz organizm bezproblemowo radzi sobie z jej produkcją.
Wprawdzie nasz organizm potrafi sam wytworzyć l-karnitynę, lecz zawsze potrzebuje do tego celu pewną ilość energii oraz czasu, więc podczas długotrwałego treningu aerobowego może się zdarzyć, że dojdzie do deficytu endogennie wytwarzanej l-karnityny, a wtedy odpowiednia podaż tego suplementu z zewnątrz wyeliminuje ten brak.

Jest ona niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mięśni szkieletowych oraz mięśnia sercowego, gdyż ułatwia utlenienie wolnych kwasów tłuszczowych. Karnityna zmniejsza ich stężenie w krwiobiegu, tym samym zmniejszając ryzyko powstawania miażdżycy naczyń krwionośnych.
Dodatkowa suplementacja karnityną zapewni każdemu sportowcowi zwiększenie odporności organizmu na zmęczenie, przyspieszy regenerację powysiłkową, a w sytuacji niedoboru energetycznego może zaoszczędzić zapasy glikogenu, jak też zapobiec rozpadowi tkanki mięśniowej.

CLA

Mechanizm działania CLA nie został jednak do końca wyjaśniony. Podczas doświadczeń wykonanych przez amerykańskich naukowców na zwierzętach doświadczalnych, którym podawano odpowiednie dawki CLA, zanotowano wzrost beztłuszczowej masy ciała wraz ze znaczną utratą tkanki tłuszczowej.
Na podstawie wspomnianych doświadczeń wysnuto daleko idące wnioski:  CLA pomaga zwiększać syntezę białek w mięśniach, zatrzymując azot, blokuje działanie hormonu katabolicznego, jakim jest kortyzol, jednocześnie podnosząc termogenezę organizmu- zużywa się na ten cel tkankę tłuszczową.
CLA może zwiększać wrażliwość komórek mięśniowych na insulinę, uwrażliwiając receptory insulinowe w błonie komórkowej, tym samym mniejsza ilość insuliny wystarcza do osiągnięcia pożądanego efektu anabolicznego. Dzięki CLA przy mniejszej ilości glukozy, a także aminokwasów, przechodzi z krwiobiegu do komórek mięśniowych, wpływając na wzrost masy mięśni oraz zwiększenie ich siły.

HCA, czyli hydroksykwas cytrynowy

Zadaniem HCA jest blokowanie w naszym organizmie kluczowego enzymu odpowiedzialnego za przemianę nadmiaru spożytych węglowodanów w kwasy tłuszczowe, następnie odkładane pod postacią podskórnej tkanki tłuszczowej. Teoretycznie więc nadmiar zjadanych węglowodanów, skoro nie może być przekształcony w kwasy tłuszczowe, powinien być wykorzystany do syntezy glikogenu, a tym samym przyczynić się do zwiększenia efektywności naszych treningów, co w sumie powinno skutkować przyrostem masy mięśniowej. Kolejnym pozytywnym efektem suplementacji HCA, powinno być zmniejszenie łaknienia, wszak zwiększenie zasobów glikogenu warunkuje stabilizację poziomu cukru we krwi, tym samym nie powinno się dochodzić do niekontrolowanego

Chitosan (chitinin)

Chitosan jest substancją organiczną wytwarzaną z pancerzy morskich skorupiaków. Spożyty przed posiłkiem posiada właściwości wiązania w jelitach człowieka zjadanych kwasów tłuszczowych. Ponieważ chitosan nie jest trawiony, tłuszcze, które weszły z nim w reakcję, również nie zostały wchłonięte, a w ten sposób powstały związek zostaje wydalony wraz z kałem człowieka.
Znów mamy kolejny rewelacyjny preparat pomagający nam w schudnięciu. Możemy jeść do woli tłuszcze, a i tak nie zostaną one wbudowane przez nasz organizm w tkankę tłuszczową.
Ponadto należy zwrócić uwagę, że chitosan wiąże tłuszcze nie przebierając, czyli potrafi związać zarówno kwasy tłuszczowe nasycone, które są źródłem szkodliwego cholesterolu , jak i prozdrowotnie działające kwasy tłuszczowe nienasycone, będące nośnikiem wielu witamin, służą do wytwarzania wielu substancji aktywnych o charakterze hormonów tkankowych (eikozanoidów), są także składnikiem budulcowym błon komórkowych.

Fat burnery

Zadaniem dobrego fat burnera jest regulacja pracy zarówno naszej wątroby, jak i całego organizmu w kierunku prawidłowej przemiany kwasów tłuszczowych, oraz ukierunkowanie na pozyskiwanie z nich energii życiowej. Do kolejnych zadań dobrze skomponowanego fat burnera należą:

- obniżenie poziomu cholesterolu frakcji LDL
- poprawa funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego
- zapobieganie powstawaniu miażdżycy naczyń krwionośnych
- redukcja hormonów odpowiedzialnych za powstawanie nadwagi
- likwidacja niedoboru niektórych deficytowych składników odżywczych podczas niskokalorycznej diety redukcyjnej

Spalacze tłuszczu A-Z

Czyli jak dobrze i prawidłowo wybrać odpowiedni reduktor tłuszczu ...czytaj dalej »
Spalacze tłuszczu A-Z
2014-06-11

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym". ...czytaj dalej »
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?
2014-05-06

Leucyna - najbardziej anaboliczny aminokwas

Leucyna to aminokwas egzogenny czyli taki, który musi być dostarczany z zewnątrz do naszego organizmu, gdyż nasz organizm nie jest w stanie sam go pro ...czytaj dalej »
Leucyna - najbardziej anaboliczny aminokwas
2013-12-03
Powiązane artykuły
Przegląd odżywek i suplementów diety

Przegląd odżywek i suplementów diety

Które suplementy tak naprawdę działają, a które nie? Sami przeczytajcie.
2013-11-15 14:21
Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę.
2013-11-07 13:22
Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Poniższy tekst jest drugą częścią artykułu pt.: „Jak osiągnąć rzeźbę?”. Traktować będzie o treningu w okresie redukcyjnym.
2013-11-06 20:53
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak zbudować masę mięśniową? Część III. SUPLEMENTACJA

Poniższy tekst traktować będzie zatem o suplementacji w procesie zwiększania masy mięśniowej.
2013-11-04 08:06
Substancje i środki termogeniczne

Substancje i środki termogeniczne

Opisy substancji termogenicznych.
2013-02-15 10:27
Suplementowe ciekawostki – kreatyna

Suplementowe ciekawostki – kreatyna

Czy już wszystko wiesz o suplementach? Lubisz wciąż pogłębiać swoją wiedzę na ten temat? Tutaj na pewno znajdziesz ciekawe i nowe informacje
2013-02-12 15:23
L-karnityna

L-karnityna

Na rynku pojawiła się 10 lat temu. W tym okresie z istnienia oraz pożądanych efektów działania tego suplementu zdawało sobie sprawę tylko ki
2013-02-11 13:23
ALA - kwas alfa liponowy

ALA - kwas alfa liponowy

Dowiedz się więcej o tym skutecznym antyoksydancie.
2013-01-31 10:04
Spalaj tłuszcz a nie mięśnie!

Spalaj tłuszcz a nie mięśnie!

Jak spalić tłuszcz bez utraty ciężko wypracowanych mięśni? Dodatkowo jeszcze chcesz wzmocnić kondycję i mięśnie? Przestrzegaj pewnych zasad
2013-01-30 10:22
Rozpoczęcie suplementacji

Rozpoczęcie suplementacji

Trenując nawet tylko dla zdrowia każdy z nas oczekuje, aby nasz wysiłek został nagrodzony. Czasem na efekty musimy czekać bardzo długo i to
2013-01-22 16:22
Jak spalić tłuszcz i utrzymać ten stan?

Jak spalić tłuszcz i utrzymać ten stan?

W tym artykule zastanowimy się nad najczęstszymi pytaniami, związanymi z problemem odchudzania.
2013-01-14 16:37
Do odżywek mleko czy woda?

Do odżywek mleko czy woda?

Odwieczny dylemat analizowany regularnie od lat na forach sportowych, w siłowniach i sklepach z suplementami dla osób aktywnych: „czy odżywk
2012-12-31 13:28
Odżywki w sportach walki

Odżywki w sportach walki

Suplementacja w sportach walki różni się od tej w kulturystyce. Pokazujemy jak poprawić siłę, koncentrację, wydolność oraz regenerację.
2012-11-23 11:41
Redakcja Sportowa MuscleInfo.pl
ul.Przemysłowa 60, 43-100 Tychy
email: [email protected], [email protected]