HITEC
2013-01-14 16:37
A  A  A

Jak spalić tłuszcz i utrzymać ten stan?

Jak spalić tłuszcz i utrzymać ten stan?

Czy można schudnąć tylko w wyniku radykalnej zmiany stylu odżywiania?

Tak, ale niestety w większości przypadków dotyczy to tylko zdrowych, młodych ludzi. Starsi ludzie trudno się przystosowują i rezultatem radykalnej zmiany stylu odżywiania mogłoby być zwiększenie ryzyka pojawienia się negatywnych skutków w postaci pogorszenia stanu zdrowia.

 

Czy nadwaga do problem nie do rozwiązania?

Tak bywa, ale tylko w przypadku osób słabych psychicznie lub tych, które cierpią z powodu poważnych problemów zdrowotnych, wynikających z predyspozycji genetycznych.

Jak nie być głodnym?

W tym miejscu można by zacytować powiedzenie, że „głód to rodzaj pragnienia”, ale to błąd. Głód to rodzaj hipoglikemii. Wyraz ten oznacza spadek poziomu cukru we krwi do dolnej granicy normy. Proces ten wraz ze spadkiem ilości strawionego pożywianie w żołądku to dwa mechanizmy prowadzące do uczucia głodu. Do hipoglikemii może dojść również w przypadku konsumpcji nieodpowiedniego pożywienia, zawierającego duże ilości cukrów prostych. Równoczesna obecność tłuszczów nie pomoże, bowiem tłuszcz nie ma właściwości sycących, zwiększa za to ilość zawartej w pożywieniu energii.

Czy szybka redukcja jest ryzykowna?

Tak, szczególnie w przypadku osób starszych, a także przy niektórych chorobach. Oprócz tego substancje stymulujące (efedryna, kofeina) zawarte w kompleksowych dietach, mogą być do pewnego stopnia niebezpieczne, wręcz uzależniające. Szybka redukcja zwiększa ryzyko zaostrzenia objawów niektórych chorób (przede wszystkim związanych z układem nerwowym oraz hormonalnym) a u ludzi starszych oraz dzieci w znacznym stopniu pogarsza odporność. Dodatkowo stwarza ryzyko pojawienia się efektu jo-jo. W przypadku ludzi młodych, szczególnie u dziewcząt, może zamienić się w patologiczny stan aż do rozwoju anoreksji.

Dlaczego nie szybko, czyli ryzyko związane z szybkim odchudzaniem

  • nagłe wypłukiwanie substancji tłuszczowych do obiegu krwi

Bez aktywności fizycznej uwolnione tłuszcze krążą we krwi, zwiększają ryzyko embolii tłuszczowej a następnie odkładają się w ścianach naczyń, co prowadzi do sklerotyzacji. Część tłuszczu znów odkłada się w tkance tłuszczowej, ewentualnie w wątrobie. Możliwym rozwiązaniem jest równoczesne użycie błonnika lub leków uniemożliwiających wchłanianie tłuszczu z jelita, ale i tutaj występuje wspomniany rodzaj ryzyka.

  • podwyższenie poziomu cholesterolu a następnie odkładanie się go w naczyniach
  • podrażnienie woreczka żółciowego wraz z ryzykiem powstania lub zwiększenia się częstotliwości ataków
  • wypłukiwanie bifenyli polichlorowanych wiązanych w zmagazynowanych tłuszczach

Jest to właściwie ostre zatrucie toksynami, magazynowanymi przez szereg lat we własnym ciele, konsumowanymi wraz z przemysłowym pożywieniem.

  • wzmożona produkcja substancji odpoadkowych, które tworzą się w wyniku zwiększonej przemiany substancji odżywczych w energię

Organizm się zakwasza, dochodzi do ketokwasicy (aceton w mocznu i oddechu) zwiększa się ryzyko pojawianie kamieni moczowych. Jeśli nie nastąpi zwiększone przyjmowanie płynów, nie można wykluczyć nawet rozwinięcia się dny moczanowej

  • im większa ilość błonnika, mniej energii i więcej wody, tym większe straty potasu, żelaza i wielu innych substancji mienralnych

Produkty typu light
Niestety mogą być pułapką. Może i zawierają małe ilości tłuszczu (albo nie zawierają go wcale), to często są napakowane cukrem (patrz jogurty, płatki śniadaniowe, serki). W produktach z dopiskiem 0% tłuszczu tkwi też inna pułapka. Białko może być przyswojone przez organizm tylko w obecności tłuszczu. Bezsensem jest więc picie mleka 0% (pomijamy fakt, że nie ma smaku).

 

Pierwsze kroki prowadzące do trwałego sukcesu to:

  • decyzja o zmianie, podjęta na podstawie krytycznej analizy aktualnego stanu oraz wrodzonych predyspozycji
  • zmiana stylu życia, łącznie ze sposobem odżywiania
  • wsparcie psychiczne ze strony otoczenia
  • silna wola i wytrwałość

 

Czy użycie koktajli redukcyjnych jest pożyteczne i czy ma jakieś zalety?

W pewnym sensie tak, ponieważ: znacznie spada pobór energii i równocześnie zwiększa się przyjmowanie płynów, zwiększają się straty energii i organizm musi przetworzyć większą niż zwykle ilość protein a równocześnie więcej protein oznacza uczucie większej sytości, nie są przyjmowane praktycznie żadne tłuszcze, zwiększa się przyjmowanie błonnika co obniża uczucie głodu i polepsza pracę jelit nie dopuszczając do powstawania zaparć, zapewniona jest niezbędna ilość witamin i minerałów, płynna dieta sama w sobie przyspiesza przemianę materii a tym samym zwiększa straty energii.

Zróbcie sobie koktajl redukcyjny w domu (3 propozycje)

- zmiksowana gęsta zupa

- świeżo zmiksowane zimne koktajle z owoców i gotowanego ryżu lub kaszy owsianej bez mleka, soki warzywne, również niefiltrowane (nieklarowne). Na końcu dodajcie oliwę z oliwek, a do słodkich koktajli- olej sezamowy

- koktajl proteinowy uzupełnijcie błonnikiem

Koktajle są idealnym rozwiązaniem także jako okresowa dieta zastępcza dla skrajnie zapracowanych osób. Jeśli nie cierpicie na żadne choroby (cukrzyca, epilepsja, niedociśnienie, ciężkie migreny, zaburzenia metabolizmu) kompleksowa koktajlowa dieta, trwająca nawet kilka dni w żadnym wypadku nie może wam zaszkodzić.

Spalacze tłuszczu A-Z

Czyli jak dobrze i prawidłowo wybrać odpowiedni reduktor tłuszczu ...czytaj dalej »
Spalacze tłuszczu A-Z
2014-06-11

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym". ...czytaj dalej »
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?
2014-05-06

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę. ...czytaj dalej »
Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA
2013-11-07
Powiązane artykuły
Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Poniższy tekst jest drugą częścią artykułu pt.: „Jak osiągnąć rzeźbę?”. Traktować będzie o treningu w okresie redukcyjnym.
2013-11-06 20:53
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Substancje i środki termogeniczne

Substancje i środki termogeniczne

Opisy substancji termogenicznych.
2013-02-15 10:27
Lipotrofy

Lipotrofy

Słowo lipotrofy odnosi się do każdej substancji obniżającej poziom tłuszczu odkładającego się w wątrobie, a przyspieszającej jednocześnie me
2013-02-11 14:42
Spalaj tłuszcz a nie mięśnie!

Spalaj tłuszcz a nie mięśnie!

Jak spalić tłuszcz bez utraty ciężko wypracowanych mięśni? Dodatkowo jeszcze chcesz wzmocnić kondycję i mięśnie? Przestrzegaj pewnych zasad
2013-01-30 10:22
Johimbina – sposób na oporny tłuszcz?

Johimbina – sposób na oporny tłuszcz?

Johimbina znana jest powszechnie jako afrodyzjak, czyli środek mający wpływać na popęd płciowy i potencję.
2012-12-28 10:31
Redukcja tłuszczu– suplementacja

Redukcja tłuszczu– suplementacja

Jaka suplementacja jest potrzebna przy redukcji tłuszczu? Dowiedz się już teraz.
2012-11-26 12:14
Tłuszcze w diecie

Tłuszcze w diecie

Często skupiamy się na tym, ile dany produkt ma kalorii, zapominając o zawartości tłuszczu w tym produkcie. Często nie zdajemy sobie sprawy,
2012-11-16 11:50
Chcesz schudnąć? Buduj mięśnie!

Chcesz schudnąć? Buduj mięśnie!

Bardzo ważne w procesie odchudzania są również ćwiczenia siłowe. Dlaczego?
2012-10-30 15:52
Sposoby na pozbycie się tłuszczu z brzucha

Sposoby na pozbycie się tłuszczu z brzucha

Jak skutecznie pozbyć się tłuszczu z brzucha? Opisujemy efektywne metody.
2012-10-23 09:55
Trening redukcyjny

Trening redukcyjny

Jak powinieneś ćwiczyć? Co stosować, ile razy i kiedy? Wszystko znajdziesz w tym artykule, który przedstawia trening redukcyjny.
2012-10-08 12:28
Ile trzeba ćwiczyć by organizm zaczął spalać tłuszcz?

Ile trzeba ćwiczyć by organizm zaczął spalać tłuszcz?

Stara legenda głosi, że trzeba biegać minimum 30 minut by organizm „przestawił się” na spalanie tłuszczu. Większość aktywnych fizycznie osób
2012-10-03 15:01
Redukcja tkanki tłuszczowej- siłownia + suplementacja

Redukcja tkanki tłuszczowej- siłownia + suplementacja

Co zrobić żeby skutecznie zrzucić zbędne kilogramy? Aby efektywnie redukować nadmiar tkanki tłuszczowej, trzeba wiedzieć o kilku podstawow
2012-09-26 15:48
Synefryna

Synefryna

Synefryna jest jedną z amin adrenergicznych która pobudzi receptory beta-3 z minimalnym wpływem na inne receptory.
2012-09-20 10:49
Redakcja Sportowa MuscleInfo.pl
ul.Przemysłowa 60, 43-100 Tychy
email: [email protected], [email protected]