HITEC
2016-10-14 14:04
A  A  A

Czy częściej znaczy lepiej?

Niestety jednym z podstawowych błędów osób ćwiczących jest wypruwanie sobie żył. Trening jest tylko bodźcem do wzrostu. Można nawet rzec, że trening jest stanem chorobowym dla Naszego organizmu. Wszystko jednak powinno iść w parze – trening, regeneracja, zdrowe odżywianie. Oczywiście warto podkreślić, ze silna wola i determinacja to cechy charakteru, które należy pielęgnować, bo to w ich cieniu rodzi się sukces. Jednak w myśl zasady co za dużo to nie zdrowo należy pamiętać o rozsądku i regeneracji. Sam trening powinien być dostosowany do indywidualnych możliwości, bo zniechęcić człowieka można łatwo. W życiu jak i w sporcie – ważna jest rozwaga. W końcu nie zawsze będziemy mieć naście lat. Z wiekiem organizm dłużej się regeneruje, produkuje mniej testosteronu, jak i innych hormonów, w tym hormonu wzrostu.

Optymalna liczna treningów u osób, które nie pracują fizycznie i nie żyją w ciągłym stresie to 4, maksymalnie 5 razy w tygodniu. Dlaczego tylko tyle? Dlatego, że mięśnie potrzebują do wzrostu regeneracji. Tak jak i organizm potrzebuje odpoczynku i regeneracji aby spalać tłuszcz i najzwyczajniej w świecie optymalnie funkcjonować. Jeśli nie macie już 18stu lat, nie szykujecie się do zawodów i nie wspomagacie się hormonami pochodzącymi z zewnątrz, nie dajcie sobie wmówić krążących wokół haseł typu „do upadku”, „na maxa”, „na 100%”. To wyłącznie metody treningowe, które stosowane w odpowiednich warunkach i ściśle przypisane do konkretnej serii, ćwiczenia przynoszą pozytywne korzyści. Często jednak stosowane bezmyślnie sieją spustoszenie i niosą za sobą spadek nie tylko siły ale i objętości treningowej. Każdy organizm jest inny i wszystko należy robić z głową. Nie chcąc stać w miejscu należy zadbać o odpowiedni trening, dietę, regenerację i suplementację.

Przypomnijmy sobie o tym wszystkim, kiedy ktoś każe Nam ćwiczyć codziennie po 2 godziny do upadku. Ciągłe i długotrwałe przetrenowanie może prowadzić do obciążenia nie tylko mięśni ale i układu nerwowego – a z tego już „wyjść” to nie prosta sprawa. Odpowiedni trener powinien uświadomić i wytłumaczyć na czym polega i od czego zależy progres w danej dyscyplinie sportu. Zajechać człowieka można szybko. Wystarczy kazać robić mu pompki przez godzinę, a na pewno nie wyjdzie o własnych siłach. Tylko czy to aby na pewno przełoży się na motywację, zapał i chęć do dalszych treningów?

 

Trener personalny: Sebastian Strokosz

Najchętniej wybierane odżywki białkowe

Odżywki białkowe stanowią nierozłączny element suplementacji niemalże każdego sportowca. ...czytaj dalej »
Najchętniej wybierane odżywki białkowe
2017-06-20

Kalorie

Jedz ich mniej to schudniesz. Jedz ich więcej to przytyjesz. ...czytaj dalej »
Kalorie
2017-06-19

Suplementacja na stawy

Ciężki trening, systematyczna aktywność fizyczna, czynne uprawianie sportów drużynowych czy nawet powtarzające się formy aerobowe obciążają Nasze staw ...czytaj dalej »
Suplementacja na stawy
2017-06-14
Powiązane artykuły
Zbilansowana dieta lekarstwem na bolączki XXI wieku

Zbilansowana dieta lekarstwem na bolączki XXI wieku

Coraz większa liczba ludzi na świecie cierpi na nadwagę, a co za tym idzie, mamy coraz większe problemy nie tylko ze swoim komfortem życia.
2017-06-13 17:24
DIETA SZYTA NA MIARĘ

DIETA SZYTA NA MIARĘ

DIETA SZYTA NA MIARĘ – czyli trochę o tym jak to się je.
2017-06-08 11:46
Jak to jest z tymi owocami w diecie?

Jak to jest z tymi owocami w diecie?

Opowieść o wielkim i potężnym mieczu obosiecznym zwanym OWOCEM!
2017-06-06 10:28
Milk! Milk ! Milk!

Milk! Milk ! Milk!

Zastawialiście się kiedyś nad tym, jak wygląda proces produkcji i przetwórstwa nabiału? Gruby temat, jak ja, więc postaram się go Wam spłyci
2017-05-30 11:50
SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

Większość z nas słyszała o tym, że należy suplementować witaminę D w zimie. Dlaczego w zimie? No dlatego, że nie ma słoneczka. Lekarze zalec
2017-05-22 13:36
VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN marki LABOTEST USA to odsłona termogenika z najwyższej półki na rynku suplementów diety.
2017-04-28 13:59
Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

W minioną sobotę tj. 04.03.2017r. odbyła się druga edycja gali walk- Octagon No Mercy.
2017-03-07 16:55
III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

W dniach 01-02.04.2017 w Hali Zapaśniczej w Rudzie Śląskiej przy ul. Bytomskiej 13 w dzielnicy Orzegów odbędą się: III Puchar Polski oraz IV
2017-02-27 13:56
Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power 2017

Europe Sport Power to targi fitness i największe zawody kulturystyczne w Polsce.
2017-02-14 13:15
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
TAD 600 - złoty antyoksydant

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600
2016-12-10 10:37
Wyniki  "Olympia Amateur" San Marino

Wyniki "Olympia Amateur" San Marino

W dniach 2-5.12.2016 odbyła się kolejna edycja "Olympia Amateur" w San Marino. Kolejne ważne medale trafiają w ręce Polaków.
2016-12-07 10:27
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - sztuczne podnoszenie wydolności fizycznej i psychicznej zawodnika metodami wykraczającymi poza normalne. Za doping uważa się metody
2016-11-22 12:57
Redakcja Sportowa MuscleInfo.pl
ul.Przemysłowa 60, 43-100 Tychy
email: [email protected], [email protected]