HITEC
2016-01-15 16:40
A  A  A

Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?

Dzisiaj przyjrzymy się bliżej kilku rodzajom jednego z najpopularniejszych suplementów diety czyli BIAŁKU. Nie będę się rozpisywał za bardzo omawiając działanie białka oraz dlaczego warto go brać. Skupie się dzisiaj na wymienieniu kilku podstawowych jego frakcji tych które uważane są za pełnowartościowe czyli takie które zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy a jest ich 10. Wszystkie aminokwasy Nam niezbędne znajdziemy w białkach pochodzenia zwierzęcego, pozostałe białka są pochodzenia roślinnego i oprócz soi nie są białkami pełnowartościowymi.

Białko i jego rodzaje:

1. Białko Serwatkowe WPC - jedno z najbardziej popularnych białek o wchłanianiu umiarkowanym, charakteryzuje się bardzo dobrą ilością aminokwasów oraz najlepszym spośród wszystkich rodzajów białka smakiem gdyż w odróżnieniu od hydrolizatu czy izolatu proces technologiczny jest dużo prostszy. Białko polecane wszystkim i tym którzy chcą osiągnąć wzrost masy mięśniowej jak i tym którzy chcą ją zredukować lub stosują białko jako uzupełnienie jego niedoborów w diecie. Idealna proporcja jakości do ceny. Stosowanie 1 miarka 30gr. w dni treningowe na czczo i po treningu a w dni nie treningowe na czczo i między posiłkami.

http://supleshop.pl/whey-100-2275g-trec-produkt7090

http://supleshop.pl/whey--2000g-4--nutrition-produkt8698

http://supleshop.pl/100--predator-protein-2000g-amix-produkt9284

http://supleshop.pl/100--whey-protein-2350g-scitec-nutrition-produkt9651

http://supleshop.pl/100--whey-gold-standard-2270g-optimum-nutrition-produkt7665

http://supleshop.pl/whey-protein-complex-100--2200g-olimp-produkt7035

2. Białko Sojowe - Jako jedyne białko roślinne zawiera pełny zakres aminokwasów egzogennych, charakteryzuje się gorszą rozpuszczalnością oraz smakiem ale działa bardzo korzystnie na nasz układ immunologiczny, wzmacnia kości oraz potrafi obniżać poziom cukru we krwi. Stosunkowo tani produkt jeśli bierzemy pod uwagę konkurencję. Bardzo polecany nadmiernym mięsożercom dla urozmaicenia diety oraz wegetarianom. Stosowanie 1 miarka 35gr. w dni treningowe na czczo i po treningu a w dni nie treningowe na czczo i między posiłkami.

http://supleshop.pl/soya-pro-2000g-activlab-produkt7600

http://supleshop.pl/sojavit-85-700g-olimp-produkt396

3. Micelarna Kazeina - nie mylić z kazeinianem wapnia ( gorsza jakość produktu oraz uboższa ilość aminokwasów) Kazeina jest najdłużej rozkładaną przez nasz organizm odmianą białka co za tym idzie jest ona najlepszym wyborem by stosować ją na noc. Nasz organizm przez całą fazę snu będzie mógł pobierać sobie wszystkie wartości odżywcze z kazeiny (brak nocnego katabolizmu). Polecana tylko do stosowania w nocy lub w okresie w którym między jednym a drugim posiłkiem jest bardzo duży odstęp czasu. Stosowanie 1 miarka 30gr przed snem lub między długi przerwami między jednym a drugim posiłkiem.

http://supleshop.pl/platinum-micellar-casein-1600g-fitness-authority-produkt7798

http://supleshop.pl/micellar-casein-1000g-amix-produkt9260

http://supleshop.pl/real-casein-700g-real-pharm-produkt17977

4. Ostatnimi rodzajami białka o których przede wszystkim należy wspomnieć to oczywiście Izolat WPI i Hydrolizat. Są to białka najszybciej wchłaniane które posiadają najlepszy profil aminokwasowy ze wszystkich frakcji białek. Najlepiej polecane są dla osób które są w trakcie redukcji, odchudzania lub chcą budować beztłuszczową masę mięśniową. Jedyną ich drobną wadą jest troszkę gorszy smak niż koncentratu serwatki oraz wyższa cena. Z uwagi na ich bardzo szybkie wchłanianie stosujemy zaraz po treningu 30gram.

http://supleshop.pl/anabolic-monster-beef-protein-90--2200g-amix-produkt9259

http://supleshop.pl/diamond-hydrolysed-whey-2270g-fitness-authority-produkt4993

http://supleshop.pl/platinum-hydrowhey-1590g-optimum-nutrition-produkt7869

http://supleshop.pl/hydro--2000g-4--nutrition-produkt13738

5. Są też oczywiście inne frakcje białka takie jak ultrafiltrowane albuminy jaj czy białko mleka itd. ale jeśli chodzi o te frakcje białka to przeważnie nie występują one samodzielnie tylko są jednym ze składników danego produktu.

http://supleshop.pl/system-protein-80-2200g-olimp-produkt7566

http://supleshop.pl/ultimate-protein-2750g-trec-produkt7083

 

Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie

Najlepiej jeśli powyższy plan treningowy wykonywany jest przez okres 8 – 10 tygodni. ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie
2015-02-22

Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w tygodniu. ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV
2015-02-22

Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w tygodniu. I ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część II
2015-02-19
Powiązane artykuły
Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Poniższy tekst jest pierwszą częścią artykułu o treningu siłowym na wszystkie partie mięśniowe.
2015-02-18 21:08
Tauryna

Tauryna

Tauryna jest aminokwasem, jednakże innym od tych, które budują białka mięśniowe.
2014-02-02 11:39
Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę.
2013-11-07 13:22
Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Poniższy tekst jest drugą częścią artykułu pt.: „Jak osiągnąć rzeźbę?”. Traktować będzie o treningu w okresie redukcyjnym.
2013-11-06 20:53
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
KETOZA - niskowęglowodanowy sposób na RZEŹBĘ

KETOZA - niskowęglowodanowy sposób na RZEŹBĘ

Cofnij się parę lat… Jesteś sportowcem. Ktoś proponuje Ci wysokotłuszczową, a przy tym niskowęglowodanową dietę. Czy nie uznasz go za szale
2013-06-20 15:13
Sposób na kaloryfer!

Sposób na kaloryfer!

Nie istnieją sztuczki pozwalające zbudować twardy, doskonale wyrzeźbiony brzuch
2013-04-28 01:37
Trening na rzeźbę

Trening na rzeźbę

A więc nic innego jak etap redukcji tkanki tłuszczowej, ponieważ w tym okresie nasza sylwetka staję się zgrabniejsza. Rzeźbienie mięśni jes
2013-02-15 12:20
Cel: wyrzeźbić łydki

Cel: wyrzeźbić łydki

Często w walce o smukłe uda i jędrne pośladki zapominamy o łydkach. Jeśli chcemy mieć ładnie zarysowane łydki należy wypróbować pewne proste
2013-01-24 11:39
Progresja i regresja

Progresja i regresja

2 popularne metody treningowe, dla osób, które chcą zwiększyć swoją masę mięśniową oraz siłę. Metody te zagwarantują ci maksymalny wysiłek t
2013-01-18 14:54
Trening brzucha- Arnold Schwarzenegger

Trening brzucha- Arnold Schwarzenegger

Jedną z najważniejszych partii ciała jest nasz brzuch. Staramy się go odpowiednio ukształtować. W kulturystyce jednak nic nie przychodzi łat
2013-01-16 09:59
Kiedy ćwiczyć dół brzucha?

Kiedy ćwiczyć dół brzucha?

Mięśnie brzucha dzielimy na część górną i dolną. I tu nasuwa się zasadnicze pytanie, którą część należy poddawać treningowy w pierwszej kole
2013-01-09 14:20
Wyrzeźb swoje ciało- trening

Wyrzeźb swoje ciało- trening

Prezentujemy sześciodniowy trening na rzeźbę.
2013-01-02 13:49
Efekt jo-jo

Efekt jo-jo

Kiedy występuje i jak go uniknąć - przeczytaj i nie popełnij tego błędu.
2013-01-02 11:04
Redakcja Sportowa MuscleInfo.pl
ul.Przemysłowa 60, 43-100 Tychy
email: [email protected], [email protected]